Książki biznesowe są dla przedsiębiorców skarbnicą wiedzy. Obecnie każdy z nas może kupić stos książek w sklepach lub poczytać online – na różne tematy i w różnych językach. Problem polega na tym, aby w całej szerokiej gamie literatury wybrać te właściwe, które będą interesujące, pouczające i użyteczne. Raczej każdy przedsiębiorca spotyka się z tym problemem więcej niż raz, ponieważ dla branży biznesowej istnieje wiele poradników, analiz, studiów przypadku czy raportów. Aby pomóc przedsiębiorcom w dokonaniu właściwego wyboru, warto sięgnąć po różne rankingi. Można stworzyć listę książek, które każdy powinien przeczytać jako właściciel firmy lub ktoś, kto chce w przyszłości zostać przedsiębiorcą. Poniżej znajduje się 5 książek, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca.

ksiazki-biznesowe-ktore-musisz-przeczytac

Książki biznesowe – co mogą nam dać?

Wiedza z tych książek przyda Ci się w wielu aspektach prowadzenia biznesu – m.in. w postępowaniu międzyludzkim, odpowiednim planowaniu czy szukaniu pracowników do firmy. Książki biznesowe inspirują, motywują oraz przestrzegają. W wielu przypadkach opisują również case study oraz błędy popełniane przez przedsiębiorców. Po co uczyć się na swoich błędach skoro można na błędach innych osób? Książki warto jednak dobierać selektywnie i korzystać ze sprawdzonych źródeł!

Najlepsze książki biznesowe, które musisz przeczytać!

„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” – Dale Carnegie

Napisana została w 1936 roku, za życia autora sprzedało się aż 5 milionach egzemplarzy. Od dawna znajduje się na liście bestsellerów New York Times. Jest przewodnikiem każdego przedsiębiorcy, ponieważ zawarte w nim idee są aktualne oraz przydatne od prawie 100 lat. Dale Carnegie stworzył pierwszą pracę poświęconą relacjom międzyludzkim i skutecznej komunikacji. Chociaż niektóre stwierdzenia mogą wydawać się oczywiste, ta praca jest przydatnym przewodnikiem, który pomoże poruszać się po świecie biznesu. Książka podzielona jest na sekcje, z których każdy koncentruje się na określonym aspekcie komunikacji – m.in. Jak wzbudzać zaufanie, jak przekonywać, jak wpływać i zmieniać zdanie drugiej osoby.

„Rework” – Jason Fried i David Heinemeier Hansson

Ta książka dotyczy rozpoczęcia nowego biznesu i poprawy funkcjonalności tego już  istniejącego. Uczy, jak zmienić sposób myślenia o pracy i stać się bardziej wolnym. Odpowiada na pytanie, czy naprawdę musisz uczyć się na błędach. Nie została napisana przez konsultantów biznesowych, finansistów, menedżerów i specjalistów IT. Dwóch współautorów książki — Jason Fried i David Heinemeier Hansson — jest założycielami amerykańskiej firmy programistycznej. W swojej pracy dzielą się sekretami i szczegółami swojego sukcesu. Mówią o tym, dlaczego długoterminowe planowanie jest złe, inwestowanie to tylko przeszkoda i dlaczego nie warto mieć na oku konkurencji. Choć na początku może się to wydawać dziwne. Jednakże im więcej stron się czyta, tym bardziej wierzy się, że autor ma rację.

„Strategia błękitnego oceanu” – W. Chan Kim

Jedna z najsłynniejszych książek biznesowych na świecie, przetłumaczona na ponad 40 języków. Opiera się na analizie autorów Rene Moborn i Kim Chan, którzy badali firmy z ponad 30 branż. W badaniu stwierdzono, że sukces opiera się na tworzeniu tzw. błękitnych oceanów. Są to nisze rynkowe o dużym potencjale wzrostu i minimalnej konkurencji z innymi firmami. To jest ich główna różnica w stosunku do „Red Ocean” – rynku nasyconego konkurentami. Materiał zawarty w książce jest uporządkowany i usystematyzowany, z przykładami, ale także praktycznymi poradami i studiami przypadków.

„7 nawyków skutecznego działania” – Stephen Covey

Światowej sławy trener biznesu Stephen Covey udowadnia, że ​​kluczem do sukcesu są nie tylko umiejętności i wiedza, ale także pracowitość i skuteczność. Ta książka pomoże zrozumieć, dlaczego i jak z niej korzystać. Przekazuje ona wiedzę na temat siedmiu ważnych umiejętności, które wzajemnie się uzupełniają, aby pomóc osiągnąć wysoką wydajność w domu i w pracy. Ta książka z pewnością zainspiruje do ciężkiej pracy. 

„Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami” – Mariusz Chrapko

W dzisiejszym świecie biznesu nie ma miejsca na marnowanie czasu, energii czy zasobów. Czasami, nawet jeśli idziesz zgodnie z planem, możesz nagle zauważyć, że klienci potrzebują już czegoś innego. Metoda Scrum przełamuje stereotypy starych technik zarządzania projektami. Ta technologia, opracowana przez Jeffa Sutherlanda, opiera się na silnym zespole z niezwykłym poczuciem celu, motywacją i samoorganizacją.

ksiazki-biznesowe-wiedza-dla-przedsiebiorcow

Najlepsze książki biznesowe dla każdego przedsiębiorcy

5 książek, które powinien przeczytać każdy przedsiębiorca, to oczywiście nie tylko te powyżej, jednakże to one właśnie są książkami, które czytane są na całym świecie. Ma to związek z uniwersalnością oraz ponadczasowością ich treści. Czasami warto pomyśleć o zrobieniu tylko 20% więcej niż inni i osiągnięciu 80% więcej od nich. Zasada Pareto ma zastosowanie w wielu dziedzinach naszego życia. Z każdym dniem stajemy się coraz lepsi w obszarach, które rozwijamy, a z każdym działaniem rośnie nasza świadomość. Zwiększa się dystans do siebie, stajemy się bardziej pewni siebie, lepiej radzimy sobie ze stresem, a co najważniejsze częściej wprowadzamy zaplanowane zmiany. Dodatkowo rozwijamy swoją osobowość poprzez samodzielne myślenie, wyciąganie wniosków i wyznaczanie mierzalnych celów. To tylko kilka z wielu wskazań, że inwestowanie w samodzielny rozwój ma sens i opłaca się.

ksiazki-biznesowe-dla-przedsiebiorcow-przeczytaj