Zastanawiasz się, na czym polega marketing afiliacyjny i czy warto się w niego zaangażować? Nie wiesz, czym jest sieć afiliacyjna i jak działają programy partnerskie? Dowiedz się, czy warto zarabiać w systemie afiliacyjnym i dla kogo jest to ciekawe rozwiązanie.

Przed Tobą krótki poradnik dotyczący dochodu pasywnego, który warto rozważyć w czasach tak wysokiej inflacji, z jaką właśnie mamy do czynienia.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny dotyczy – w dużym skrócie – promowania produktów i/lub usług, za których polecenie otrzymujemy ustalony wcześniej rodzaj profitu. Może nim być np. prowizja od sprzedaży, punkty w programie partnerskim lub ustalona kwota za kliknięcie przez każdego użytkownika w link afiliacyjny, który przeniesie go na stronę reklamodawcy.

Cała zabawa polega bowiem na tym, by wygenerować jak największą ilość interesujących nas zachowań konsumenta. Często dzieje się tak za sprawą np. kodów rabatowych, które publikujemy na swojej stronie. Każde kliknięcie wiąże się dla nas z profitem i zyskiem.

Afiliacja - polecanie produktu

Dowiedz się: Czym jest dochód pasywny?

Reklamodawca, partner, klient, czyli członkowie programu partnerskiego

W programie partnerskim udział biorą zazwyczaj 3 strony. Jest to reklamodawca, partner oraz klient. Omówimy teraz pokrótce rolę każdego z nich.

Reklamodawca to osoba odpowiedzialna za rozliczenie z partnerem (prowizja od sprzedaży lub inna ustalona stawka).

Partner jest natomiast osobą, która przyciąga klientów na stronę reklamodawcy i szerpie z tego wspomniane zyski. Nazywany jest także wydawcą. Może to robić m.in. za pomocą publikowanych artykułów, np. recenzji lub zestawień.

Klient to użytkownik, który ląduje na stronie reklamodawcy i wykonuje na niej pożądane przez niego zachowania (np. zamawia e-booka, wykupuje subskrypcję, kupuje produkt).

Przeczytaj: Afiliacja – jak zacząć?

Jak dołączyć do sieci afiliacyjnej?

Dołączenie do sieci afiliacyjnej nie jest zadaniem trudnym. Większość wydawców ocenia ten krok jako jeden z łatwiejszych w całym procesie afiliacji.

Aby dołączyć do sieci afiliacyjnej, należy na początku zrobić mały rekonesans. Pamiętaj, by sprawdzić, jakie produkty oferuje dana sieć afiliacyjna. Nie sposób bowiem reklamować wszystkiego.

Następnie zarejestruj się na stronie, takiej jak np. , zgodnie z instrukcjami i aktywuj swoje konto. Kiedy już to zrobisz, wystarczy wybrać interesujący Cię produkt lub usługę oraz pobrać link afiliacyjny, oraz inne materiały reklamowe, jeśli takowe zostały udostępnione przez reklamodawcę.

I już! Dołączyłeś do sieci afiliacyjnej. Tajemnica marketingu afiliacyjnego polega jednak na tym, by teraz odpowiednio wykorzystać cały system afiliacyjny. Twój cel to przecież realne zyski. Do nich jeszcze jednak kawałek drogi.

Dochód pasywny poprzez afiliację oraz programy partnerskie

Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym?

Aby zacząć zarabiać na marketingu afiliacyjnym, musisz odpowiednio pokierować swoimi działaniami promocyjnymi. Program partnerski ma sens wówczas, gdy linki afiliacyjne rzeczywiście się „klikają”, a Twoja strona internetowa jest widoczna dla potencjalnych klientów.

Po pierwsze, warto rozpocząć swoją aktywność w mediach społecznościowych. Są one pewnego rodzaju furtką do Twoich potencjalnych klientów. Na początku pozyskanie leada nie przyjdzie Ci łatwo. Musisz zbudować swoją markę i widoczność w sieci, m.in. za sprawą działań SEO.

afiliacja i programy partnerskie


Sprawdź również: Czy warto zarabiać na marketingu afiliacyjnym?

Jak zwiększyć szansę na konwersje i Twój sukces?

Aby pozyskiwać nowych klientów, nie zapominaj o wysokiej jakości contencie. Jako wydawca możesz tworzyć zestawienia polecanych produktów, pisać recenzje i rozbudowane opinie. Publikuj je na stronie internetowej, ale pamiętaj, jak duże znaczenie ma tutaj Twoja wiarygodność i rzetelne przedstawianie faktów związanych z danymi usługami.

W praktyce wygląda to często tak, że na potrzeby programu partnerskiego powstają specjalnie przygotowane do tego rodzaju działań strony internetowe. Z punktu widzenia reklamodawcy ważne jest, by link partnerski rzeczywiście generował większą ilość konwersji.

afiliacja i szanse na zwiększenie zarobków

Aby to osiągnąć, wydawcy aktywnie budują zaangażowanie swoich czytelników w mediach społecznościowych. Dzięki temu mogą liczyć na większą sprzedaż produktu, który reklamują w Internecie.

Dowiedz się: Afiliacja – dlaczego warto na tym zarabiać?

Dla kogo afiliacja będzie ciekawym rozwiązaniem?

Zastanawiasz się, czy sieci afiliacyjne są dla Ciebie dobrym pomysłem na dorobienie do budżetu domowego? Pamiętaj, że programów partnerskich w Internecie jest bardzo dużo i z pewnością znajdziesz idealny dla siebie. Warto jednak na początku ustalić, czy takie zajęcie rzeczywiście jest dla Ciebie ciekawym rozwiązaniem.

Freelancer przy komputerze

Marketing afiliacyjny wymaga przemyślanych działań, cierpliwości oraz wytrwałości w dążeniu do celu. Nie od razu uda Ci się postawić świetną stronę internetową, która ściągnie użytkowników jak lep muchy. Dopiero z czasem ustalisz, jakie treści najlepiej sprawdzają się w Twoim przypadku i rzeczywiście dają Ci zyski.

Z jakimi wyzwaniami zetkniesz się jako wydawca?

Być może wielu rzeczy będziesz musiał się nauczyć jako wydawca. Wiedza jest w tym przypadku kluczem do sukcesu – a pokaźne jej ilości znajdziesz m.in. a Akademii Postępu lub w innych wartościowych miejscach w Internecie.

Wyzwania, które pojawią się przed Tobą jako wydawcą, to m.in.:

  • nauka i poszerzanie swojej wiedzy w obszarze afiliacji;
  • budowa zaangażowanej społeczności i zasięgów;
  • odpowiednie wykorzystanie mediów społecznościowych;
  • uczestnictwo tylko w uczciwych programach partnerskich.

Zajęcie się linkami afiliacyjnymi da Ci jednak szansę na finansowy rozwój. Afiliacja pozwala na osiaganie dochodu pasywnego, który z czasem będzie rósł i zasili Twój domowy budżet w odpowiednim momencie.

Przeczytaj także: Ile można zarobić na afiliacji?

Czy warto zajmować się marketingiem afiliacyjnym?

Sieci afiliacyjne są bardzo popularne m.in. dlatego, że pozwalają na owocną współprace pomiędzy dwoma podmiotami – reklamodawcą i wydawcą. O ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, obie strony posiadają wymierne korzyści z linków afiliacyjnych. Czy warto się jednak tym zajmować?

Marketing afiliacyjny

Inwestycja w reklamę online jest dziś czymś zupełnie naturalnym w kontekście działań marketingowych. Trudno wyobrazić sobie zresztą jakikolwiek biznes bez odpowiednich działań ze strony reklamodawcy. Nic nie wskazuje na to, że tendencja ta miałaby ulec zmianie.

Korzyści wynikające z zajęcia się marketingiem afiliacyjnym to m.in.:

  • utworzenie źródła dochodu pasywnego;
  • rozwój umiejętności i kompetencji w obszarze marketingu;
  • wykorzystanie swojej wiedzy w przynoszący zysk sposób;
  • zmiana sposobu myślenia o zarabianiu pieniędzy.

Czy warto zarabiać na marketingu afiliacyjnym?

Warto wspomnieć na koniec o tym, że uczestnictwo w programie partnerskim pozwoli Ci nie tylko na zwiększenie swoich przychodów, ale także na zmianę podejścia do życia.

Być może do tej pory nie interesowały Cię sposoby na utworzenie dochodu pasywnego. Szybko jednak przekonasz się do jego zalet i korzyści płynących z raz włożonego wysiłku. Twoje działania w sieci mogą na siebie zarabiać przez cały czas. Właśnie za to tak bardzo doceniamy programy afiliacyjne.

Sprawdź również:
Jak zarabiać w młodym wieku?
Najlepsze sposoby na handel w sieci