Dropshipping – poznaj plusy i minusy działania w tym modelu sprzedaży! Zanim rozpoczniesz przygodę w tym biznesie musisz dobrze “wejść” w temat oraz wybrać odpowiednią strategię działania. Jeżeli brakuje Ci bardziej szczegółowych informacji dot. drophippingu,  to zapraszamy do przeczytania naszego artykułu Dropshipping/Jak zacząć? Jeżeli natomiast chcesz poznać blaski i cienie tej formy sprzedaży, to poniżej znajdziesz niektóre przykłady warte, aby im poświęcić  chwilę uwagi. 

Małe nakłady finansowe na start 

Wybierając prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping nie musisz posiadać dużych nakładów na start, gdyż nie inwestujesz w towar i w powierzchnie magazynowe. Nie masz również umów z firmami logistycznymi – to wszystko załatwia hurtownia dropshippingowa lub producent, z którym masz podpisaną umowę. Prowadząc swój sklep internetowy nie martwisz się także  o towar zalegający na półkach czy upływające terminy przydatności do spożycia. Również i to obsługuje dostawca artykułów. Podstawowym Twoim zadaniem jest zatem pozyskiwanie zamówień i przekazywanie ich do hurtowni, która docelowo  zrealizuje usługę. 

Plusy i minusy sprzedaży w modelu dropshipping. Małe nakłady na start działalności


Mobilność sklepu internetowego

Prowadząc działalność online nie musisz mieć  odrębnej siedziby firmy – wystarczy Ci tylko biurko w swoim pokoju. Dzięki braku wynajętego biura oprócz zmniejszenia kosztów prowadzenia firmy zwiększasz swobodę działania. Prowadząc sklep dropshippingowy nie jesteś nawet  zależny od jego lokalizacji. Działalność online ma to do siebie, że może być  prowadzona z dowolnego miejsca na ziemi – o ile jest tam dostępny internet.

Dropshipping plusy i minusy. Mobilność sklepu internetowego on-line i swoboda

Asortyment

Zastanawiasz się nad towarem do Twojego sklepu? Hurtownie dropshippingowe oferują bardzo szeroki asortyment towarów, od kosmetyków, poprzez akcesoria do domu i ogrodu, po meble, odzież itp. Pamiętaj, wybór właściwego asortymentu ma decydujące znaczenie, gdyż wpływać będzie docelowo na Twój przyszły zysk. Wybieraj towary, które jesteś w stanie sprzedać. Zobacz też, jakie artykuły niszowe oferują hurtownie. Może i na nie znajdziesz zbyt. 

Asortyment hurtowni w modelu sprzedaży on-line dropshipping

Marketing i reklama

Pamiętaj, konkurencja wśród sklepów internetowych w modelu dropshipping  jest duża, a Ty musisz przekonać potencjalnego klienta, aby wybrał zakupy właśnie w Twoim sklepie. Postaw na marketing. Ciekawe opisy towarów, profesjonalne zdjęcia oraz dobra reklama na pewno  zwiększą Twoje obroty. Nie zapominaj także o bieżącej aktualizacji strony sklepu oraz o profesjonalnej obsłudze klienta. Jego opinie i rekomendacje zdecydowanie wpływać będą na Twój przyszły zysk. 

Reklama i marketing sklepu on-line w modelu dropshipping

Wady dropshippingu

Jedną z największych wad w tym modelu  jest uzależnienie od hurtowni – nie masz wpływu na jakość usług przez nią świadczonych. Kłopoty z tego tytułu mogą być różnorodne, np. nieaktualne stany magazynowe, spóźniona dostawa artykułów do klienta czy też uszkodzona przesyłka. To tylko niektóre z przykładów jakie mogą się wydarzyć w trakcie prowadzonej działalności, a na które osobiście nie masz wpływu.  Pamiętaj jednak, że niezadowolony klient zwróci się z tym problemem do Ciebie, gdyż to Ty jesteś właścicielem sklepu internetowego w którym on zamawiał towar. Aby uniknąć lub ograniczyć tego rodzaju sytuacje  dokonaj zakupu dobrego systemu internetowego do dropshippingu, który zdecydowanie ułatwi Ci pracę. Nie zapominaj też o bieżącej aktualizacji stanów towarowych. Podejmując współpracę z hurtownią jesteś zdany na jej warunki. Musisz się z nimi solidnie  zapoznać, gdyż wiele hurtowni posiada w swojej polityce sprzedaży różnego rodzaju zapisy, np.  dotyczące minimalnych cen produktów. Wybieraj z rozwagą hurtownie z którymi będziesz współpracować. Szukaj o nich opinii.

Dropshipping | Znasz już plusy i minusy tej działalności!

W dropshippingu, tak jak w każdym innym biznesie nic samo się nie zrobi. Bez wkładu pracy nie ma zysków. Na pewno taki model jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców. Przede wszystkim dlatego, że zapewnia on szybki i łatwy start oraz  nie wymaga  dużych kosztów początkowych. Natomiast wadą tego modelu  jest trudność w wyróżnieniu się na rynku. Przy panującej konkurencji musisz więc przygotować konkretny plan działania. Wszystko zależeć będzie od Twojej strategii, którą opracujesz mając na uwadze zalety i wady dropshippingu. Nie zapominaj przy tym, że opłacalność dropshippingu uzależniona jest od sprzedawanych artykułów, ich formy przedstawienia oraz od hurtowni dropshippingowych, z którymi będziesz współpracować.