Zastanawiasz się jak skalować swój biznes? Większość przedsiębiorstw o tym marzy! . Każdy rozpoczynający działalność, chce zostać liderem na rynku globalnym. Rzeczywistość niestety często zaskakuje – mniej niż 1% firm, które zaczynają działać na rynku, osiąga taką pozycję. Powód tego jest jeden, ale objawia się w sposób dwojaki: brak rozwoju.

Małe firmy zwykle pozostają małymi, nie próbując rozszerzać rynku. Niektórzy z kolei od razu budują przedsiębiorstwa będące ogromnymi przedsięwzięciami. Tu właśnie kluczowe jest rozróżnienie momentu wzrostu oraz skalowania. Jak skalować swój biznes?

Czym różni się skalowanie od wzrostu?

Skalowanie jest strategicznym podejściem do stworzenia biznesu. Polega ono na przygotowaniu organizacji – już na etapie biznesplanu – do podniesienia potencjalnego rozwoju. Obejmuje to taktyczne podejście do rozwijania przedsiębiorstwa w różnych wymiarach, takich jak klienci, przychody oraz sama organizacja. A czym skalowanie różni się od wzrostu? Wzrost oznacza podniesienie poziomu przychodów, co najczęściej podąża w parze z poszerzaniem zasobów. Skalowanie z kolei wiąże się ze zwiększaniem, przychodów w tempie przewyższającym wzrost kosztów.

Czym się różni skalowanie od wzrostu biznesu?

Jak skalowanie biznesu przekłada się za praktyczne działania?

Osiągane są większe ilości pieniędzy ze sprzedaży, ale równocześnie wydatki rosną w tym samym tempie, co przychody: konieczne jest sfinansowanie zwiększającego udziału w rynku. Oznacza to, że przedsiębiorstwo rośnie. Jest to normalne i pożądane zjawisko. Jeżeli jednak podejdzie się do niego w sposób strategiczny, wówczas istnieje szansa na wykorzystanie tendencję wzrostową. Możesz to robić poprzez budowanie zespołu pracowników lub wprowadzanie odpowiednich procesów.

Skalowanie podnosi przychody

Mając środki finansowe i zasoby należy wesprzeć rozwój firmy. Można pomyśleć, iż skalowanie to kwestia szczęścia. Nic bardziej mylnego – to kwestia decyzji oraz starannego planowania. Dlatego stale używane są określenia takie jak strategia i taktyka. Skalowanie powinno być wpisane w plan rozwoju firmy na samym już od początku jej istnienia.

Dowiedz się więcej w tym temacie: Postaw na minimalizm kosmetyczny i zostaw te 3 produkty w swojej kosmetyczce

Co mówią statystyki?

W Stanach Zjednoczonych 96% z 28 mln istniejących firm po prostu wstrzymało swoją działalność. Tylko 4% z nich zarabia ponad milion dolarów rocznie. Nie oznacza to, iż skazane są na stagnację – jednakże aby przejść do kolejnego poziomu, najpierw konieczna jest świadomość, na jakim etapie wzrostu znajdzie się wybrana firma. Można by to nazwać momentem reality check, albo pożegnaniem myślenia życzeniowego i sprawdzeniem danych.

Jak skalować swój biznes. Analiza statystyk

Czym jest skalowanie biznesu?

Warto wykorzystać technologię oraz zautomatyzować proces tak, aby nie było konieczności opłacania większej ilości osób. W tym momencie dochodzi do skalowania biznesu. Jak tego dokonać? Jednego przepisu nie ma, bo w takim przypadku wszystkie firmy byłyby liderami w branży. Warto jednak wyróżnić kilka praktycznych wskazówek.

Jeśli ciekawi Cię ta tematyka, to tutaj mamy inny artykuł w tej tematyce: Jak zwiększyć popularność swojej firmy budowlanej na Instagramie?

Skalowanie biznesu – wskazówki

1.     Skupienie się na zwiększaniu wartości produktu, a nie ceny,

2.     Dbanie o relacje z klientami oraz partnerami biznesowymi,

3.     Inteligencja w prowadzeniu działalności – motywacja i inspiracja pracowników, wdrażanie nowych technologii, oraz reakcja na wszelkie zmiany.        

Ten artykuł, może być dla Ciebie interesujący: Jak zadbać o swój rozwój osobisty skutecznie i pokonać lęk?  - kliknij by przeczytać całość

Motywuj swoich pracowników. Skaluj biznes

Jeśli tożsamość przedsiębiorstwa kształtują klienci, którzy stale oraz w dużej ilości kupują produkt, wówczas są nikłe szanse na rozwój. Skalowanie łączy się z koniecznością nieustannej rewizji i pytania o miejsce organizacji – umiejętność szybkiego pomnażania sukcesów to przecież nie to samo, co budowanie trwałego, stabilnego wzrostu.

Czy warto przejść od wzrostu do skalowania swojego biznesu?

Jak skalować swój biznes? Czy warto przejść od wzrostu do skalowania i czy to jest dla każdego? Według badań, przedsiębiorstwa średniej wielkości, które stale rosną, dzięki dobremu skalowaniu działalności, osiągają jeszcze wyższe wyniki.

Aż 65% przedsiębiorstw koncentrujących się na skalowaniu pochwalić się może ekspansją na nowych rynkach. Skalowanie biznesu redukuje czas potrzebny niewielkiej firmie, aby stać się dużym oraz prężnym podmiotem. Oczywiście można zrezygnować ze skalowania biznesu oraz cieszyć się podstawowym, stałym wzrostem z roku na rok. Spojrzeć należy jednak prawdzie w oczy – jeśli konkurenci w branży zaczną skalować, mogą całkowicie wyeliminować nieskalowane przedsiębiorstwa z branży. Skalowanie biznesu to obecnie nie tylko zdobywanie szczytów i wyprzedzanie konkurencji, ale również utrzymywanie się przy życiu.