Coraz częściej słyszy się o rozwoju sztucznej inteligencji i wykorzystaniu jej do przeróżnych celów. Brzmi to dosyć tajemniczo, ale jakby się tak zastanowić, to w dzisiejszych czasach niemal nieustannie z niej korzystamy. Począwszy od smartfonów, które posiadają wirtualnego asystenta czy skaner twarzy, po wbudowane czujniki i kamery w samochodach. Nie inaczej jest w przypadku marketingu. Dzisiejsza technologia pozwala nieustannie rozwijać narzędzia marketingowe, właśnie wykorzystując między innymi AI, czyli sztuczną inteligencję. Sztuczna inteligencja w pisaniu – czy to możliwe? Przekonajmy się!
Sztuczna inteligencja w copywritingu
Aby lepiej zrozumieć temat, warto w pierwszej kolejności zagłębić się w definicję sztucznej inteligencji. Otóż sztuczną inteligencją można nazwać dziedzinę nauki, której celem jest naśladowanie, a w perspektywie czasu zastąpienie człowieka w pewnych czynnościach, wykorzystując algorytmy i zebrane dane.
Jakie ma to przełożenie na copywriting? Bazując na dostępnych danych i szybkiej interpretacji wyników wyszukiwania, sztuczna inteligencja pomaga w łatwym i efektywnym tworzeniu odpowiednich i trafnych treści do konkretnego odbiorcy. Co więcej, sztuczna inteligencja nie tylko pomaga twórcy w tworzeniu atrakcyjnych treści dla czytelnika, ale również pomaga internaucie znaleźć jak najlepiej dopasowane treści do wyszukiwania w przeglądarce. W zasadzie, całe pozycjonowanie stron i treści opiera się na wykorzystaniu AI.
Sztuczna inteligencja pomaga w generowaniu takich treści jak wpisy na blogi, posty w social mediach, e-maile, czy wiele innych.
Zalety i wady wykorzystania AI w tworzeniu treści
Tak jak zostało już wspomniane, sztuczna inteligencja, bazując na wykorzystaniu danych, potrafi pomóc w dobraniu odpowiednich treści dla użytkownika. Eliminuje część błędów ludzkich oraz pomaga w przełamaniu tzw. blokady twórczej. Te narzędzia podpowiadają tematy oraz pomagają w tworzeniu szablonów treści, co oszczędza wiele czasu oraz pieniędzy. Wówczas efektywność copywritera wzrasta, ponieważ jest w stanie wygenerować więcej artykułów czy postów, bazując na pomocy AI.
Na etapie rozwoju danej technologii, możliwe jest pojawianie się wiele nieprzewidzianych błędów. Nie inaczej jest w przypadku sztucznej inteligencji. W tekstach tworzonych przez roboty można wychwycić wiele błędów językowych czy gramatycznych. Widoczne jest to przede wszystkim w tekstach w języku polskim. Są one w większości przypadków po prostu tłumaczone z języka angielskiego i często niedokładne. Ponadto czynnik ludzki charakteryzuje się doświadczeniem, intuicją czy wrażliwością, której technologią jeszcze nie możemy zastąpić.
Ten artykuł, może być dla Ciebie interesujący: Jakie uprawnienia do obsługi ładowarki teleskopowej? Sprawdzamy! - kliknij by przeczytać całość
Narzędzia AI dla copywritera
Copy.ai
Jest to niezwykle proste narzędzie. Na podstawie wpisanych preferencji, generuje konwertujące treści, takie jak nagłówki, e-maile czy posty na media społecznościowe. Wystarczy wpisać, jaki rodzaj treści nas interesuje, kilka słów naprowadzających na oczekiwany temat treści i gotowe! Dostępna jest ograniczona, darmowa wersja, natomiast płatne plany zaczynają się od 49$ miesięcznie.
Jasper
Jasper umożliwia nie tylko tworzenie treści, na podstawie wybranego szablonu treści, ale również pomaga w dostarczaniu tematów, zarysów treści oraz udoskonalaniu naszych artykułów. Narzędzie jest niezwykle rozwinięte i potrafi reagować na konkretnie wydane polecenia. Ceny pakietów zaczynają się od 24$ za miesiąc.
To także może być dla Ciebie interesujące: Jak wybrać klinikę implantacji zębów? Przewodnik dla pacjenta
Headlime
Headlime wykorzystuje GPT-3 do szybkiego i skutecznego tworzenia tekstów marketingowych. Narzędzie tworzy między innymi reklamy na konkretne medium społecznościowe czy chociażby nagłówki. Przydatne są również inne funkcje, takie jak tworzenie gotowej strony internetowej, dopasowanej do konkretnych preferencji. Najtańszy dostępny plan kosztuje 59$ miesięcznie.
Rytr
Rytr jest asystentem AI, który pomaga w generowaniu dużej liczby treści internetowych. W szczególności polecany jest przy generowaniu opisów do sklepów internetowych. Zaletą tego narzędzia jest możliwość skorzystania z bezpłatnej wersji, w celu przetestowania i podjęcia decyzji, czy warto z niego zainwestować. Płatne plany zaczynają się od 9$ miesięcznie.
Ten artykuł, może być dla Ciebie interesujący: Co powoduje powstawanie łupieżu i jak skutecznie z nim walczyć? - kliknij by przeczytać całość
Writesonic
Writesonic jest idealnym narzędziem do tworzenia długich artykułów na bloga, sprzedażowych e-maili, raportów czy nawet e-booków. Daje wiele możliwości, jeśli chodzi o tworzenie treści marketingowych, ponieważ Writesonic dostosowuje treści do wybranej docelowej platformy, jak Facebook LinkedIn czy YouTube. Dostępne są również narzędzia do edycji tekstów do parafrazowania, skracania treści itd. Cennik jest niezwykle rozbieżny, ponieważ można nabyć plan w przedziale od kilkunastu do kilkuset dolarów za miesiąc.
Czy sztuczna inteligencja jest przyszłością copywritingu?
Technologia AI jeszcze nie jest na tyle rozwinięta, aby w mogła całkowicie zastąpić człowieka, natomiast bardzo pomaga w jego pracy. Według raportu WhitePress Jak zmienia się SEO? sztuczna inteligencja będzie odgrywała jedną z kluczowych ról w SEO marketingu w kolejnych latach. Co więcej, ponad połowa ankietowanych przyznała, że wykorzystuje sztuczną inteligencję w tworzeniu treści. Jednak na ten moment czynnik ludzki jest niezbędny, ponieważ sztuczna inteligencja nie jest w stanie tworzyć gotowych treści bez nadzoru człowieka. Dlatego AI daje świetne możliwości rozwoju copywritingu, jednak na razie tylko jako dodatkowa pomoc, a nie czynnik wykluczający człowieka w content marketingu.