Podcasty zyskują coraz większą popularność, również te o marketingu. Nic dziwnego, marketing to podstawa, bez niego żadna firma nie utrzyma się zbyt długo na rynku. Podcasty marketingowe to świetna dawka wiedzy dla młodych przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją firmę, ale również dla osób, które chcą piąć się po szczeblach kariery w zawodzie marketingowca. Ten sposób przekazywanie wiedzy jest też o tyle wygodny, że możesz zdobywać ją wszędzie – gotując obiad, jadąc samochodem czy ćwicząc. Poniżej przedstawiamy Ci nasz ranking najlepszych podcastów marketingowych! Kolejność jest zupełnie przypadkowa.

Najlepsze podcasty marketingowe | TOP 10

1. Liczy się wynik

Bartek Popiel, autor podcastu „Liczy się wynik” to konsultant specjalizujący się w tworzeniu dużych i dochodowych kampanii reklamowych. Swój podcast kieruje do osób, które chcą zarabiać na produktach online i osiągać ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe. W kilku odcinkach, które przygotował dzieli się trickami w sprzedaży produktów cyfrowych, tworzenia kampanii, a także tłumaczy jak zbudować listę mailingową. Obecnie nie tworzy nowych treści, ale wiedza, którą się podzielił w podcaście jest na tyle wartościowa, że mimo wszystko postanowiliśmy o nim wspomnieć. 

Podcast marketingowy liczy się wynik. Autor Bartek Popiel

2. Konkretnie o marketingu

Pisząc o najlepszych podcastach marketingowych nie sposób nie wspomnieć o podcaście „konkretnie o marketingu”, którego autorem jest Artur Jabłoński. Każdy, kto obraca się w temacie marketingu internetowego na pewno o nim nieraz usłyszał. Artur Jabłoński na co dzień zajmuje się tworzeniem strategii marketingowych dla firm oraz prowadzi szkolenia dotyczące copywritingu, komunikacji w social mediach oraz reklam na Facebooku. 

W podcaście szeroko omawia tematy związane z marketingiem internetowym. Dostarcza wskazówek, które pozwalają zwiększyć skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych oraz zaprasza gości, którzy podejmują tematy związane m.in. z analityką internetową. 

3. Marketing z głową

Chcesz wiedzieć, co sprawia, że klienci kupują i jak to robią? Dowiesz się tego z podcastu „Marketing z głową”. Łukasz Hodorowicz łączy swoją wiedzę z zakresu psychologii oraz marketingu i w bardzo przystępny sposób przedstawia ją w krótkich odcinkach swojego podcastu. Znajdziesz tam wiele praktycznych wskazówek, które pozwolą niewielkiej firmie zdobyć przewagę na rynku. 

Podcast marketing z głową on-line

4. Skuteczny marketing 

Wojciech Bizub w swoim słuchowisku „Skuteczny marketing” bardzo szeroko omawia tematy związane z marketingiem i prowadzeniem biznesu. Odcinki, choć niedługie, to zdecydowanie napakowane wiedzą. Każdy znajdzie w tym podcaście coś, co go zainteresuje.

5. Email [i] Marketing Podcast

Jeśli ktoś się interesuje e-mail marketingiem to na pewno słyszał również nazwisko Paweł Sala. To współzałożyciel jednej z największych platform do tego typu marketingu FreshMail, twórca wielu nagradzanych i wyróżnianych kampanii. W swojej audycji porusza przede wszystkim kwestie marketingu bazującego na bazach mailingowych oraz zarządzania czasem.

6. NowyMarketing Podcast

„NowyMarketing Podcast” to nieco inne słuchowisko niż te dotychczas wymienione. Tutaj tematyka marketingu jest bardzo szeroka, ponieważ forma tego podcastu opiera się na rozmowach z ekspertami w świecie reklamy i marketingu. Każda audycja jest prowadzona z kimś innym. Eksperci dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem zawodowym. 

Najlepsze podcasty marketingowe w internecie. Nowy Marketing

7. Nowoczesna Sprzedaż i Marketing 

Podcast skupiony na sprzedaży i marketingu w B2B, czyli „Nowoczesna Sprzedaż i Marketing”, którego autorem jest Szymon Negacz. Porusza w nim tematy dotyczące buyer persony oraz koncept lejka sprzedażowego, zasad współpracy oraz problemów w rozwoju sprzedaży. Wszystko doprawione jest humorem, doświadczeniem oraz niezwykle radiowym głosem, co sprawia, że słuchanie tego podcastu to czysta przyjemność. 

8. Wyższy Poziom Marketingu

Tematem przewodnim słuchowiska prowadzonego przez Karolinę i Mariusza Łodyga jest inspirowanie słuchaczy do patrzenia na markę od strony strategicznej, budowania ekosystemów marketingowych oraz wdrażania efektywnej strategii marketingowej. Ich podcast „Wyższy Poziom Marketingu” jest idealny dla osób, które z branżą marketingową chcą być na bieżąco, ponieważ audycje okraszone są newsami oraz humorem. 

9. Nienazwany Podcast Damiana Sałkowskiego | Podcast o SEO, biznesie i marketingu

Damian Szałkowski to ekspert SEO z wieloletnim stażem oraz prezes Senuto, narzędzia stosowanego w pozycjonowaniu. W swoim podcaście porusza przede wszystkim te kwestie, na których zna się najlepiej, czyli właśnie SEO. Z treści przekazywanych w audycji wyciągną mnóstwo ciekawostek zarówno osoby zaawansowane, jak i początkujące w temacie pozycjonowania.

10. Mała Wielka Firma 

Prowadzący podcast „Mała Wielka Firma”, Marek Jankowski, dzieli się swoją wieloletnią wiedzą w zakresie prowadzenia biznesu. Dzięki temu, że do audycji zaprasza specjalistów z różnych dziedzin, poruszane są kwestie marketingu internetowego, content marketingu, a także zakładania sprzedaży i produktywności. Sposób przekazywania wiedzy jest niezwykle praktyczny i każdy przedsiębiorca na pewno znajdzie tam wiele konkretnych porad.

mała wielka firma marek jankowski podcast

Podcasty marketingowe | Zacznij słuchać już dziś!

Podcasty z dziedziny marketingu są świetnym źródłem wiedzy! Nie ważne, który z nich wybierzesz. Z każdego z wyżej wymienionych możesz wyciągnąć dla siebie ciekawe wnioski i interesujące informacje. Przy słuchaniu ważna jest regularność! Możesz to robić w skupieniu w domu lub na siłowni czy spacerze. Najważniejsza przy tym jest jednak regularność. Powodzenia!