Jak zbudować markę osobistą w świecie online? W dobie Internetu trudno jest o nabycie niepowtarzalnych umiejętności, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle innych osób. Wielu specjalistów wybiera teraz kreowanie marki osobistej w internecie, by zwiększyć swoje możliwości na rynku pracy i zdobyć klientów we własnym zakresie. Marka osobista to też dobre uzupełnienie CV oraz portfolio. Zbudowanie silnej marki osobistej pozwoli ci też przejść z etatu na działalność gospodarczą, co zapewni Ci niezależność finansową. W świecie online możesz na wiele sposobów zaprezentować swoje kompetencje. Warto skorzystać z potencjału, który niesie za sobą internet. Jak zbudować swoją markę personalną w świecie on-line?
Co to jest marka osobista?
Personal branding to świadome budowanie swojego wizerunku. To spójna strategia marketingowa, która ma na celu wypromować Cię i twoje kompetencje. Poprzez kreowanie swojego profilu, masz możliwość zwiększyć rozpoznawalność w swojej branży. Celem personal brandingu jest wzmocnienie pozycji na rynku oraz zdobycie zaufania w zakresie świadczonych usług. Profil twojej marki osobistej w mediach społecznościowych to swoista wizytówka dla potencjalnego klienta lub pracodawcy.
Od czego zacząć personal branding?
Sprawdź swoją wartość rynkową
Zastanów się nad tym, co wyróżnia cię na tle konkurencji. Współczesny odbiorca ma do wyboru wielu specjalistów, do których może się zwrócić ze swoim problemem. Nie ma tu miejsca na bylejakość. Stwórz wizję swojej marki osobistej. Zadbaj o to, by wybrzmiały korzyści płynące ze współpracy właśnie z Tobą. Zrób analizę konkurencji. Zastanów się jakich rozwiązań brakuje w twojej branży. I wykorzystaj to w budowaniu contentu swojej marki osobistej.
Określ, w jaką grupę odbiorców celujesz
Bez dobrze zdefiniowanej grupy docelowej trudno będzie działać skutecznie. Zastanów się, kto powinien się o Tobie dowiedzieć? Do kogo skierowane będą twoje treści? Znajdź swoją niszę i zrozum potrzeby, które mają twoi odbiorcy. Jakie mają problemy i jakie metody możesz zaproponować, by znaleźć rozwiązanie? Jakie mają oczekiwania, na co zwracają uwagę? W jaki sposób możesz do nich dotrzeć? Spróbuj stworzyć personę, czyli klienta idealnego, który chętnie zwróci na Ciebie uwagę.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Jak zbudować ZESPÓŁ MARZEŃ? | Recenzja szkolenia Kamili Rowińskiej", aby dowiedzieć się więcej!
Zastanów się gdzie możesz promować swoją markę osobistą
W momencie, gdy masz już wiedzę o tym do kogo kierujesz swoje treści możesz wybrać platformy, na których będziesz tworzyć swój content. Jest wiele miejsc, w których możesz promować swoją markę osobistą. Ostatnio bardzo popularną metodą dotarcia do odbiorców są reelsy, krótkie filmiki, w których możesz dzielić się mocno skondensowaną treścią. Masz wiele możliwości tworzenia wartościowych treści w mediach społecznościowych. Jeśli twoja działalność wiąże się z marketingiem b2b warto skoncentrować się na LinkedIn. W przypadku aktywności o charakterze edukacyjnym możesz zacząć od Instagrama lub filmów na YouTube. Pamiętaj, by twoje treści były spójne. Warto zadbać o brandbook, by cała koncepcja wyglądała estetycznie.
Kroki do zbudowania silnej marki osobistej
Zadbaj o spójną wizję siebie w mediach społecznościowych
Twoim celem powinno być zdobycie zaufania odbiorców. Możesz podzielić się zdobytymi certyfikatami i swoim doświadczeniem. To właśnie ten moment, kiedy warto pochwalić się swoimi sukcesami. Pozwól swoim klientom opowiedzieć o współpracy z twoją marką. Fajnie, jeśli pokażesz, w jaki sposób rozwijasz swoje kompetencje.
Twórz wartościowe treści
Zastanów się nad tym, jaka forma jest dla ciebie bardziej naturalna. Jeśli masz dobrą dykcję i przyjemny głos warto rozważyć stworzenie podcastu, w którym omawiasz zagadnienia z branży. Możesz wówczas zapraszać do siebie innych twórców, z którymi poruszyć kwestie najbardziej na topie. Jeśli bliżej ci do słowa pisanego możesz założyć bloga, na którym dzielisz się swoją wiedzą, a w skróconej wersji możesz promować post w mediach społecznościowych. Staraj się poruszać problemy odbiorców i sposoby na rozwiązanie ich w swoich treściach.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak zbudować biznes on-line? Najlepszy kurs Kamili Rowińskiej!
Zaproponuj współpracę komercyjną
Nie rób wszystkiego za darmo. Zaintrygowany użytkownik będzie chciał więcej, co warto wykorzystać, by zarobić na swojej działalności. Popularnym działaniem jest teraz tworzenie ebooków, kursów internetowych lub webinarów branżowych. Rozważ jaka forma jest najlepszym rozwiązaniem dla twojej grupy odbiorców i zaproponuj coś ekstra w ramach współpracy.
Zdobądź popularność
Możesz to zrobić bywając uczestnikiem wydarzeń branżowych, na których aktywnie się udzielasz. Bierz udział we współpracach z innymi twórcami. Nie siedź cicho w swoich mediach społecznościowych. Zbuduj zaangażowaną społeczność, która chętnie podzieli się twoimi treściami ze swoimi znajomymi. Bądź aktywny, zachęcaj do dyskusji i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Zaangażowana społeczność jest bardzo ważna w personal brandingu.
Sprawdź również: Jak zacząć swój rozwój osobisty?
Już wiesz, jak zbudować markę osobistą w świecie online?
Jak zbudować markę osobistą w świecie online? Będąc specjalistą w dzisiejszym świecie, trudno wybić się na tle konkurencji. Zainwestuj w swoją markę osobistą, ponieważ dzięki temu możesz zdobyć zaufanie w swojej branży. Inwestując w rozwój swojej marki osobistej możesz lepiej pozycjonować się w wyszukiwarkach, a Twoje nazwisko będzie bardziej rozpoznawalne dla potencjalnych klientów. Będąc cenionym ekspertem masz możliwość uczestniczenia w coraz lepszych projektach. Poznajesz inne ważne osobistości, z których mogą wyniknąć ciekawe relacje biznesowe. W dłuższej perspektywie będąc rozpoznawalnym możesz zaproponować lepsze stawki za swoje usługi i masz swobodę wyboru tylko tych współprac, które są dla ciebie korzystne i wartościowe. Wiesz już jakie profity płyną z dobrze zbudowanej marki personalnej i od czego możesz zacząć cały proces. Zacznij od dziś, a rzetelna praca przyniesie efekty.